Selebritologija, nauka o nikogovićima iz ugla Bretta Cohena

24 Aug 2012
Autor Mirjana
309 pregleda

Ukoliko termin selebritologija ikada zaživi u društvenim naukama, ime njujorškog studenta Bretta Cohena će biti zlatnim slovima upisano na stranicama udžbenika. Sigurno vam se desilo da zapamtite ime i lik neke starlete, TV lica ili slične pojave koja je konstantno u medijima, a da nemate pojma čime se osoba bavi. Naš narod je za takve ličnosti smislio pogrdan termin „posvudaši”, jer ih je moguće sresti na svim gradskim dešavanjima,

Selebritologija, nauka o nikogovićima iz ugla Bretta Cohena

premijerama, promocijama i proslavama, iako nemaju nikakve veze sa kulturnom aktivnošću koja se promoviše.

Pošto takav trend nije primetan samo na našim, balkanskim prostorima (iako smo skloni da verujemo da smo centar socijalne patologije), pojava slavnih ličnosti nedefinisanog zanimanja iritira i ostatak planete.

Shvatajući suštinu problema koja je isključivo u nama i u našoj fasciniranosti kamerama, blicevima i slavom kao takvom, Brett Cohen je izveo sociološki eksperiment na ulicama oko Times Squarea, dokazujući tezu da sa malo glume i pogodnom scenografijom svako može izazvati efekat zvezde, i da šljaštećem pakovanju danas ne treba sadržaj.

Na snimku koji je za samo nekoliko sati postao viralan, videćete kako je Brett organzovao svoj performans. Angažovao je dva telohranitelja, dva asistenta i nekoliko fotografa koji su se ponašali kao paparaci kad su ga ugledali. Brett je izašao iz NBC-ovog studija u 49-toj ulici, i onog časa kada su foto- aparati lažnih paparaca zaškljocali, svetina je počela da se okuplja neverovatnom brzinom. Ubrzo se Brett jedva kretao ulicama, jer su ga brojni „obožavaoci” zaustavljali da se slikaju sa njim. Ponašajući se u maniru prave zvezde, Brett je uživao u ludilu koje je izazvao, a novinari koji su pratili performans su Brettove instant fanove intervjuisali postavljajući pitanja o njegovoj karijeri. Tako smo saznali da je student Brett imao izuzetnu rolu u novom filmu o Spajdermenu, kao i da se mnogima dopao njegov najnoviji singl. Čak i oni koji su priznali da ne znaju ko je Brett, tražili su da se slikaju sa njim, uvereni da će njihovi prijatelji na društvenim mrežama sa kojima nameravaju da podele fotografije sigurno znati. Brett se slikao sa skoro 300 ljudi, a broj onih koji su iz daleka slikali „zvezdu” svojim mobilnim telefonima meri se hiljadama.

Ovaj eksperiment Bretta Cohena dokazao je da je sistem vrednosti u savremenom društvu duboko poremećen. Kreiranje socijalnog algoritma koji bi dozvolio vidljivost osobe isključivo prema njenoj aktivnosti na profesionalnom polju, a ne po sistemu samopromocije je jedino moguće rešenje. Projekti poput ovog mogu pomoći, jer slikovito prikazuju svu bizarnost opšteg straha od pripadanja mediokritetnoj populaciji. Strašna je činjenica da bi veliki procenat ljudi odabrao da bude zlotvor, narkoman, striptizeta ili kriminalac, samo da se izdvoji iz proseka.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

0 komentara

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru