Veliki broj fotografija nestvarno pretovarenih kamiona, traktora i bicikala, sa tovarima naslaganim i po pet metara iznad glava vozača, obišle su svet zahvaljujući agenciji China Foto Press koja je odlučila da ukaže na ogroman problem u saobraćaju na kineskim ulicama.
Po rečima kineskih vlasti, više od 80% kamiona krstari putevima sa teretom većim od dozvoljenog, što predstavlja opasnost za sve učesnike u saobraćaju i putnu infrastrukturu. Kargo vozila doslovno melju asfalt i ugrožavaju stabilnost mostova i nadvožnjaka, a teret koji se prevozi na biciklima i motociklima ugrožava funkcionisanje saobraćaja u prometnim gradskim ulicama.
Most na reci Kiantang, koji je projektovan za vozila težine do 30 tona i prikolice pod teretom od maksimalno 55 tona, konstantno je zlostavljan teretima duplo težim od dozvoljenih. Konačno se predao u julu 2011, kada je kamion pod teretom od 129 tona pokušao da ga pređe. Istog meseca, srušio se most u Jančengu i čelični lučki most u Vujišanu. Oba su sagrađena pre samo deset godina. Kina ima 660000 mostova, više nego bilo koja druga država na svetu. Svake godine, više od deset ih se sruši od posledica nepoštovanja ograničenja težine tereta.
Cilj da se naprave ogromne količine jeftine robe, na kojem počiva kineska ekonomija, jedan je od razloga za konstantno prekomerno opterećivanje vozila. Na to značajno utiču cene putarine, koje su u Kini za kargo vozila nerazumno velike, i po rečima kineskog generalnog sekretara logistike i nabavke, Cui Zhongfua, često iznose i preko 20% vrednosti robe koja se transportuje. Iz tog razloga, mnogi mali proizvođaći i firme tovare previše robe po jednoj turi, da bi transport učinili jeftinijim, a svoju proizvodnju profitabilnijom.
Sopček Đura, 27 Sep 2015
KULTURA je osnova ponašanja i življenja svakog pojedinca! Kada je reč o Kini i njenim žiteljima, par decenija unazad, od kada je njihova roba dominantna na tržištu Srbije, svakodnevno smo svedoci ŠTA kupujemo!? Strategija kineskog državnog rukovodstva je upravo dokaz da je primarni cilj MASOVNA proizvodnja! Svima nam je znano: KVANTITET nikada nije bio i ne može biti KVALITET!!! Kupujući njihovu odeću, nismo ni svesni užasne činjenice: da bi to platno što duže trajalo u njihovim skladištima, zatim u transportu i konačno na našim ulicama i tezgama, tokom proizvodnje potapaju se u raznim hemikalijama (čitaj: otrovima)! Zato treba biti naročito oprezan kada se takva odeća oblači neposredno uz samo telo!!!
Odgovori