Koliko puta ste do sada čuli, ili lično doživeli da prtljag, koji je uredno čekiran prilikom poletanja aviona, nije stigao na pistu aerodroma koji je naveden kao krajnje odredište? Istraživanja su pokazala da razlog leži u etiketama. Vlasnik kofera će uskoro moći da prati njegov put od momenta predaje do samog podizanja.

Zbog sve učestalijih terorističkih napada i opravdanog straha avio prevoznika, uvedena su stroga pravila putnicima. Da bi se izbeglo unošenje u avion predmeta koji se mogu iskoristiti za napad, posebno je pooštrena kontrola ručnog prtljaga. Pod ovim pojmom su se oduvek podrazumevale samo neophodne stvari a sada su i one ograničene. Turpiju ili makazice za nokte ne možete da unesete a tečni artikli moraju da budu vidljivi u plastičnim kesicama, veličine 20x20 cm sa zip zatvaračem ili žlebom, pojedinačno svaki od njih ne sme da ima više od 100 ml a njihova ukupna zapremina ne sme da pređe jedan litar.
Iz tog razloga, putnici se najčešće opredeljuju da ništa od takvih stvari ne nose sa sobom u avion, već da ih prilikom čekiranja predaju nadležnima zajedno sa ostalim prtljagom. Svaki kofer se označava nalepnicom koja na sebi ima oznaku destinacije a na osnovu koje se razvrstava i pokretnom trakom odvozi do aviona. Često se dešava da se usled rukovanja prtljagom ili vremenskih neprilika, ova nalepnica odlepi ili ošteti što dovodi do toga da se prtljag preusmeri na pogrešnu stranu.
Potragu za izgubljenim prtljagom vrše aerodromske službe tako što locirani prtljag šalju prvim letom do pravog odredišta, gde se isporučuje na adresu koju putnik ostavi na šalteru. Sve ovo u većini slučajeva traje od 1 do 3 dana. Zvuči malo ali je više nego dovoljno da vam upropasti prvih par dana odmora. Na odmoru ste u novom gradu, kod sebe nemate ni osnovne stvari neophodne za ličnu higijenu a mentalni sklop umesto da počne da se odmara, doveden je na nivo pucanja po svim šavovima.
Kako putnici više ne bi strahovali za svoj prtljag i kako avio kompanije ne bi zbog toga gubile ogromnu svotu novca, „Airbus“ radi na razvoju tehnologije pod nazivom "Bag2go", uz pomoć koje će svaki kofer u sebi imati ugrađen mali ekran koji će putniku omogućiti da tokom celog putovanja prati maršutu svog prtljaga. Preko posebno kreirane aplikacije za smartfone, svaki putnik bi za svoj kofer dobio poseban bar kod. Ova aplikacija će u sebi sadržati i informaciju o tome da li je tokom putovanja neko neovlašćeno pokušao da otvori kofer ili ne.
Nema sumnje da je reč o dobroj ideji ali koja neće tako brzo zaživeti. Plan je da se prvo na tržištu pojave koferi sa ugrađenim displejem koji će putnici moći da kupe ili iznajme na određeni vremenski period.
Do tada, kako biste sebe poštedeli nepotrebnog stresa, dobro razmislite šta će biti vaš ručni prtljag. Nije na odmet da sa sobom imate nešto da presvučete nakon tuširanja, kupaći kostim, dobru knjigu kao i da se naoružate strpljenjem ukoliko ste baš vi taj "baksuz" kome će se prtljag „zagubiti“.
Kolike su realne šanse da se nešto ovako dogodi pokazuje nedavno zabeležen snimak iz aviona u Kini, o radniku koji odlučuje o sudbini vašeg prtljaga.
Srećan put!