Kada je poznati svetski lanac supermarketa Tesco došao na tržište Južne Koreje, suočio se sa dva problema. Prvi je bio ozbiljan konkurent, domaći lanac E-Mart koji je imao razgranatu mrežu objekata, a drugi mentalitet Južnokorejaca, koji spadaju u najzaposlenije stanovnike planete.
Rukovodstvo Tesca je bilo odlučno da uspe na ovom tržištu po svaku cenu pa su promenili i ime, nastupivši pod nazivom Home plus, ali i uveli poseban način poručivanja i dostave namirnica koji se polako proširuje i na druge zemlje u kojima ovaj maloprodajni gigant posluje.
Na centralnoj podzemnoj stanici metroa desetomilionskog Seula postavljeno je sedam stubova i šest ogromnih platformskih ekrana na kojima je izloženo preko 35,000 imidža robe široke potrošnje uključujući prehrambene, elektronske, kancelarijske i higijenske artikle. Ispod vernih slika mleka, jabuka, pakovanja riže i sl. stoji mali QR kod koji je moguće skenirati svakim android uređajem. Skenirani kod prikazuje cenu artikla, a vi ga jednim klikom dodajete u svoju „korpu“ koja će te večeri biti dostavljena na vašu adresu.
Zanimljivo je da svaki kupljeni artikal ima na pakovanju svoj QR kod, i da ne morate biti ni u blizini ovog virtuelog supermarketa da biste nešto naručili. Dovoljno je da u svom domu sa ambalaže potrošene namirnice skenirate kod i pošaljete ga kao zahtev za isporuku nove količine onoga što vam je potrebno.
Ovaj pionirski projekat kompanije Tesco se pokazao kao veoma uspešan jer skraćuje vreme kućne nabavke, što je obaveza koja u velikim gradovima zaposlenim ljudima predstavlja teret i veliki gubitak vremena. Sada je dovoljno da pri polasku na posao skenirate sve ono što želite da vam dostave na kućnu adresu, i precizirate vreme u koje očekujete isporuku.
Ubrzo nakon metroa u Seulu, drugi virtuelni supermarket je otvoren na Severnom terminalu za dolaske aerodroma Gatwick, sa idejom da Britancima koji se vraćaju sa putovanja omogući da ih kod kuće ne dočeka prazan frižider. Tesca je pratio kineski lanac supermarketa koji je postavio virtuelne panele na stajalištima šangajskog metroa, a za njim i australijski Woolworth na stanici Town Hall Station u Sidneju.
Direktor virtuelne maloprodaje kompanije Tesco, Ken Towle je izjavio:
„Ovaj koncept nam daje jedinstveni prozor u budućnost i priliku da isprobamo nešto novo. Virtuelni supermarketi su bolji od online kupovine jer objedinjuju naše potrebe da se krećemo među artiklima u prodavnici, i uštedimo vreme koje bismo utrošili posećujući stvarne prodavnice. Duplo zadovoljstvo, i više od toga, ako se uzme u obzir ogroman broj potrošača čije potrebe ovakvim načinom poslovanja uspemo da zadovoljimo.“
Izvor: Korea JoongAng Daily