Fenomen McDonald's restorana

12 Mar 2015
623 pregleda

Najveći i najpoznatiji lanac brze hrane svakog dana usluži oko 68 miliona ljudi u 119 država na svetu. Počeo je sa radom 1940. godine, kao mali roštiljdžijski restoran u gradu San Bernandino u Kaliforniji.

Fenomen McDonald's restorana

Braća Richard i Maurice McDonald su pre 75 godina svoj mali biznis nazvala „McDonald's Famous Barbeque“ (Čuveni MekDonaldov roštilj) i ponudila gostima četrdesetak jela sa roštilja. U oktobru 1948, nakon što su procenili da najveći deo njihovog profita dolazi od prodaje hamburgera, oni svode meni restorana na jednostavnu ponudu koja uglavnom podrazumeva hamburgere, pomfrit i sok od pomorandže. Naredne godine, u ponudu uključuju i Coca-Colu. Sistem samoposluživanja i linijska priprema hrane im omogućavaju da svoje hamburgere prodaju za samo 15 centi, što je bilo upola manje nego u tadašnjim klasičnim restoranima.

Početkom 1950-tih braća McDonald počinju da prodaju franšizu svog restorana, i tada niču novi McDonald’s-i u Arizoni i Kaliforniji. Braća daju licencu Reju Kroku (Ray Crock), prodavcu čuvenih milk-šejk mašina, koji podiže McDonald’s restorane širom SAD-a. U aprilu 1955, McDonald’s postaje korporacija. Ustanovljena je jednobrazna praksa prodaje, prepoznatljive uniforme i standard usluge. Mala roštiljarnica iz Kalifornije je bila spremna za lansiranje na svetsko tržište.

Iako se danas često čuju primedbe na kvalitet namirnica koje nudi ovaj globalni vođa u svetu brze hrane, rukovodstvo McDonald’s-a ne želi da se odrekne prakse koja više od pola veka garantuje ogroman finansijski uspeh. Mada u svoju ponudu u poslednje vreme dodaju zdrave obroke, poput piletine i svežih salata, McDonaldov hamburger će, čini se, zauvek ostati najpoznatiji i najprodavaniji artikl ovog restorana.

U čemu je tajna njihovog uspeha? Najčešći odgovor koji se čuje je - doslednost. Bilo da svoj obrok naručite u Njujorku, Singapuru ili Beogradu, dobićete hranu istog ukusa i kvaliteta, po približno istoj ceni i uz poštovanje strogih propisa higijene, ljubaznosti i brze usluge. Popularni „Mek“ nikada nije lutrija - dobijate ono što naručite, pripremljeno na način na koji ste navikli.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

0 komentara

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru