Tim stručnjaka koji radi za francuski Pežo smatra da će račun za benzin biti manji od 45 pa čak do 80%, jer bi automobil mogao da se kreće na vazduh i 4 petine vremena. Kompanija “PSA Pežo Citroen” najavljuje da će se njihova vozila sa novim pogonom na kompresovani vazduh naći na putevima do 2016. godine.
![Automobil na vazduh](/images/5/507/sistema-hybrid-air-di-psa-peugeot-citroen_6.jpg)
“Hibridni vazdušni pogon” podrazumeva kombinovanje klasičnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, specijalni hidraulični sistem sa cilindrima sa kompresovanim vazduhom i adaptirani menjač koji omogućava rad na benzin, vazduh ili kombinaciju oba.
Kompresor vazduha koristi energiju koja se inače gubi prilikom kočenja i skladišti je u rezervoar za vazduh koji se nalazi ispod kabine, a ovakav sistem je jeftiniji od standardnih hibrida zbog visoke cene baterija koje kod ovog hibrida neće biti potrebne.
Kompanija očekuje da će do 2020. godine usavršiti novi pogon i smanjiti potrošnju benzina na 2l/100km. Ovaj automobil na vazduh bi bio jeftiniji oko 1200e od hibrida koji su sada u upotrebi, a što se dizajna tiče, ne bi se znatno razlikovao od ostalih "običnih" četvorotočkaša.
Kompanija Pežo-Sitroen je otkrila prototip modela 208, a u planu je da sledeći hibrid automobil bude nešto veći, poput "pežoa 405" i "sitroena C5".