Predstava Nolajfer, obračun sa digitalnom revolucijom

Autor ScenaPorodicaInformacione tehnologijeUmetnost

Svedoci smo odrastanja generacija dece koja žive u ropstvu, dobrovoljno ograđeni u koncentracionom logoru informacionih tehnologija. Pravac njihovog kretanja se u jednoj deceniji potpuno promenio - nekad su bežali od kuće da bi se igrali na ulicama i igralištima, danas žure kući jer ih tamo čeka svet masovnih multiplejer igara i društvenih mreža. Pitanjem da li je to novi način života, ili samo njegova imitacija, bavi se nova predstava Nolajfer koja je sinoć premijerno izvedena u Centru za kulturnu dekontaminaciju.

Studio glume Sandre Rodić Janković, čiji kreativni tim stoji iza ove predstave, još jednom  nam je pokazao da je grupa veoma mladih ljudi sposobna da iznese ozbiljne društvene probleme i na najbolji način ih približi svojoj generaciji. Nakon predstave Plakar, koja se bavila problemom prihvatanja homoseksualnosti, Nolajfer se bavi generacijom izgubljenom u virtuelnom svetu.

„Nolajfere” na sceni oživljava najmlađa grupa polaznika Studija glume, kao krunu svog rada i učenja životne komunikacije, scenskog pokreta, dikcije i, najvažnije, magije pozorišta i snage umetnosti. Pred punom salom Centra za kuturnu dekontaminaciju, sinoć su Nikola Antonijević, Andrej Sušanj, Nađa Belić, Simonida Luković, Katarina Petrović, Uroš Durlević, Milica Milašinović, Filip Matić, Uroš Stojković i Branko Karpić na najboji način svojoj generaciji pokazali razliku između fejva, lajka i gromoglasnog aplauza kojim stvarni, duhom i telom prisutni ljudi, istinski nagrađuju nečiji trud i uspeh.

Njihova poruka je da stvarni životni uspesi zahtevaju mnogo rada, učenja i stalnog usavršavanja što se ne može postići gluvarenjem u virtuelnim kulama od karata i začaranom krugu neumorne industrije igara koje iscrpljuju dušu, daju iluziju kontrole i ograničavaju um.

Rediteljka Sandra Rodić Janković, asistentkinja rediteljke Ivana Adžić i Vesna Dubak Lukić zadužena za scenski pokret, bile su podrška na ulasku u svet glume, ali je priča Nolajfer priča baš ove generacije mladih glumaca. Odrasli se sa ovim problemom sreću posredno, preko svoje dece, pa teško mogu biti ključ rešenja. Upravo u tome leži vrednost predstave Nolajfer koja nameće jedino logično rešenje - dozvolite deci da sama spoznaju ograničenja koja im nameću tehnologije i pustite ih da jedni drugima pomognu da shvate da se u lepoti mladosti, moći uma i snazi životne energije ne uživa (samo) preko tastature.

 

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Pretraga
Preporučujemo
Arhiva članaka
Misao dana

U ljubavi, kao i u ratu, pravo je uvek na strani jačeg. I zato će žena koju volimo uvek biti u pravu.

Alfred de Musset

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

ΜΕΔΙΑΣ na Fejsbuku
ΜΕΔΙΑΣ na Twitteru

Creative Commons License ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License. |