U svetu gde su velike kompanije u stalnoj potrazi za vrhunskim stručnjacima i talentima, primamljiva finansijska kompenzacija više nije dovoljna. Mladi eksperti znaju da platu mogu da zarade bilo gde, i sada žele da rade u okruženju koje ih inspiriše, ne zamara i zadovoljava njihove potrebe komfora.

Dobar dizajn poslovnih prostorija u eri društvenih mreža, kada usled deljenja sadržaja unutrašnjost firme postaje vidljiva isto kao i njen rejting i status na tržištu, postao je imperativ. Iz tog razloga, možda i bitnijeg od zadovoljenja potreba zaposlenih, svaka firma koja brine o slici koju šalje u javnost i želi da izgradi prepoznatljiv imidž ne štedi sredstva i ideje u uređenju svojih prostorija. Praksu su, čini se, započele vodeće IT kompanije poput Googla i Microsofta, ali njihov broj svakog dana raste.
Dodatni motiv, kažu oni koji svemu nađu zamerku, predstavlja činjenica da zaposleni u ovakvim kancelarijama ne žure kući. Posle kratkotrajnog predaha i zabave, oni se vraćaju svojim radnim obavezama odmorniji i sa svežim idejama. Iluzija kućnog okruženja daje im subjektivni osećaj da su na radnom mestu proveli manje vremena, što kao rezultat daje duže zadržavanje na poslu i veći radni učinak.
Zynga
Tvorci nekih od najpoznatijih video igrica i gejming aplikacija poput FarmVilla, Bubble Safarija, Mafia Warsa i dr. zaista rade u zanimljivom i inspirativnom okruženju. Kompanija Zynga se potrudila da im obezbedi i prostor i za kućne ljubimce, rekreaciju i zabavu.
Airbnb
Kompanija koja se bavi rentiranjem nekretnina u više od 190 država sveta kroz sliku svog radnog okruženja šalje jedinstvenu marketinšku poruku - mi znamo šta je udobrnost i potrudićemo se da je i vama obezbedimo.
Selgas Cano Architecture
Sa kancelarijama smeštenim u futurističku kapsulu providnih zidova, ovi modreni projektanti poručuju da će vas svojim arhitektonskim rešenjima ostaviti bez daha. Iz temelja njihove ultramoderne kancelarije raste pravo drveće.
Bilo da su smeštene u Nemačkoj, Španiji ili u Japanu, prepoznatljive Google kancelarije nalik dečijim vrtićima predstavljaju suštinu Google koncepta - radoznali, sveznajući, tačni i precizni. Uspešno izbegnuta uniformnost prostora diskretno oslikava tendencije Googla da svoje sadržaje prilagodi potrebama i navikama svakog regiona i države.
Mlađi brat Googla po poslovnim rešenjima i idejama, ali i dizajnu poslovnog prostora. Opšti utisak koji ostavljaju njihove kancelarije je da se tamo svetla nikad ne gase i da mnogi mladi stručnjaci u suštini žive u Facebooku.
Nokia
Prečišćene linije, vedre boje i koketiranje sa lokalnom kulturom. Kancelarije koje oblikom i izgledom podsećaju na finske saune, smeštene u velikim svetlim holovima gde se nalaze sadržaji za odmor i zabavu.
Urban Outfitters
Multinacionalna korporacija sa sedištem u Filadelfiji, koja se bavi proizvodnjom i prodajom garderobe, obuće i modnih aksesoara, dobro se potrudila da potvrdi svoju reputaciju kroz dizajn radnog prostora. Poznati po praćenju hipsterske kulture i mode, i u svojim prostorijama su sačuvali duh šezdesetih i vešto ga uklopili sa modernim detaljima i najnovijom tehnologijom.
Inventionland
Relativno novi vid poslovanja zasnovan na konceptu „inkubatora ideja” podrazumeva mnogo kreativnog rada koji uključuje istraživanje patenata i nacrta, proizvodnju prototipova i puštanje proizvoda na tržište. Da bi vam neko poverio svoju ideju, morate pokazati da vam ne manjka vaših, a dizajn kancelarija kompanije Inventionland potvrđuje da mogu da se izbore i sa najlucidnijim projektima.
Da kreativci u životu prolaze mnogo bolje od birokrata, uverićete se i sami. Predlažemo da pročitate i naš tekst Sjaj i beda birokratije.