Umetnost sela Dafen, parada falsifikata i kiča

07 Aug 2016
Autor Mirjana
549 pregleda

Stara mudrost kaže da za svaku robu postoji kupac, dok mudrost novijeg doba tvrdi da sve što ti treba a ne znaš gde možeš da nađeš - ima kod Kineza. Po pravilu, njihova roba je namenjena kupcima kojima odgovaraju proizvodi niske cene, lažnih etiketa i najčešće lošeg kvaliteta. Da takvi kupci postoje i kada je u pitanju umetnost, potvrđuje kinesko selo Dafen, moderni „Eldorado” falsifikovanih radova slavnih slikara.

Umetnost sela Dafen, parada falsifikata i kiča

Dafen je malo selo u distriktu Šenžen, a jedini zanat koji praktikuju njegovi stanovnici je neumorno slikanje i opremanje replika zapadne likovne umetnosti, koje se potom masovno prodaju restoranima, hotelima, i privatnim kupcima. Selo broji preko 5000 umetnika, zaposlenih u jednoj od 600 galerija koje „smuljaju” više od 5 miliona slika svake godine.

Posao je procvetao u ranim 1990-tim, kada se grupa slikara pod vođstvom umetnika i biznismena Huanga Jianga preselila u Dafen. Originalna grupa umetnika je bila specijalizovana za izradu replika majstora ulja, Van Goga i Leonarda de Vinčija. Prodavane su u velikom tiražu, po relativno niskim cenama. Poduhvat je bio više nego uspešan, a potražnja za replikama je na zapadnom tržištu stalno rasla. Da bi se ispunila potražnja tržišta Jiang je dovodio sve veći broj umetnika, uglavnom školovanih slikara i grafičara koji nisu mogli da nađu zaposlenje ni tržište za svoje originalne radove. U posao se uključilo i lokalno stanovništvo, pa po pisanju China Daily danas 60% falsifikovanih slika na celom svetu dolazi upravo iz sela Dafen.

Na prvoj fotografiji gore možete videti proces nastanka replike Van Gogovog autoportreta, za čiju je izradu izvežbanoj ruci akademskog slikara Zhaoa Xiaoyonga danas potrebno manje od pola sata. U njegovoj galeriji je prodato više od 70,000 replika Van Gogovih slika po ceni od 30-230 $.

Ružičasti Van Gogovi Suncokreti i plavokosa Mona Liza

Tokom posete Dafenu, brojni novinari i reporteri zapadnjačkih medija su zapazili istu zanimljivost. Falsifikovani radovi na prvi pogled deluju kvalitetni i precizni, ali na njima nešto „bode oči”. Armija dafenskih falsifikatora im je dala jednostavno objašnjenje. Njihovi veliki klijenti, hotelijeri i vlasnici lanaca restorana, često postavljaju posebne zahteve kako da se boje i pozadina poznatih remek-dela izmene tako da se lepše uklope u enterijer njihovih prostorija. Umetnici na sve pristaju, samo da zadrže multimilionsko zapadno tržište, večito gladno luksuza, pa makar bio i u formi šarene laže.

izvor: Wired

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

1 komentara

 
Sopček Đura, 10 Aug 2016

Kina, savršena kopir-mašina...

Odgovori

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru