
Klasične podsetnice ili vizit karte, koje su nekad bila neizostavni deo poslovnog bontona, danas su sve manje zastupljene. Moderne tehnologije su donele nove, brže i komfornije načine razmene kontakt podataka.
Da bi danas imale smisao, vizit karte moraju da sadrže mnogo više od informacije. One su reklama, štos, diskretan poklon određene vrednosti koji onome ko ga dobija poručuje „moja kompanija je uspešna“, „razmišljamo o svom imidžu“ i navodi ga da zanimljivo rešenje „širi dalje“. Ovo su neke od njih:
Lush
Mala firma koja se bavi uređenjem travnjaka napravila je vizitku u formi kesice. Kada je otvorite, u njoj ćete naći malu količinu semena trave i poruku da ga bacite gde poželite. Ova vrlo duhovita podsetnica je zapravo „investicija za budućnost“ Lusha. Gde nikne trava, „nići“ će i potreba za njihovim uslugama.
Broke Bike Alley
Firma Terryia Millera koja se bavi popravkom bicikala osmislila je svoju vizitku u obliku metalne pločice koja je istovremeno priručni alat koji vam može biti koristan ako se vašem dvotočkašu desi sitniji kvar na putu. Poruka je jasna: „ako ne uspete sami, pozovite nas da popravimo vaš bicikl“.
Salt
Restoran Salt svojim poznatim i potencijalnim klijentima daje podsetnicu - slanik. Sjajno reklamno rešenje će učiniti da nikad ne zaboravite ime resotorana, jer vas sama funkcija podsetnice asocira na to (salt - eng. so). Sveden i elegantan dizajn kartice nedvosmisleno šalje poruku o tipu i klasi restorana.
Advokat
Razvod ne može biti prijatno iskustvo. Advokat James Mahon je smislio kako da se bar na trenutak nasmejete u stresnim situacijama koje ga prate. Njegova vizitka se cepa na dva dela, tako da svom bivšem partneru možete bez reči dati kontakt podatke svog zastupnika.
Obrezivanje
Ritualno obrezivanje dečaka u muslimanskim i jevrejskim zajednicama predstavlja svečani čin koji se praktikuje vekovima. Iako se ovaj obred često nalazi na meti kritika kao rizičan zahvat bez medicinskih indikacija i svojevrsni varvarski čin koji se često sprovodi u neodgovarajućim uslovima, on je u nekim državama jednostavno - biznis. Ismet Dural svoje usluge oglašava ovom neobičnom reklamom - podsetnicom.
Čokolada
Evo kartice koju niko neće baciti, ali teško i da će je zadržati. Firme Heeters i SugaryPlum svoje proizvode reklamiraju vizitkama u formi čokoladnih pločica. Jedina mana ovih, definitivno najslađih vizitki, je što se oslanjaju na vašu dobru memoriju i sposobnost da se setite gde ste pojeli podsetnicu koja vam se dopala.
Vodoinstalater
Jedina funkcija ovih minijaturnih vakum-guma je da vas podsete koga da zovete kad vam se zapuše odvodi u kući. Zbog zanimljivog oblika i dizajna ne postoji opasnost da ćete ih zagubiti u masi bezličnih kartica koje nude sličnu uslugu.
Dizajner
Svet je sve zaluđeniji platformama poput Instagrama koje nude niz različitih filtera i efekata za obradu fotografija. Dizajner Dario Monetini se setio da pomoću svojih vizitki omogući igru efektima bez kamere, u realnom svetu. Samo je podignete u pravcu nečijeg lica i dobro se nasmejete.
Rekreacija
Joga, aerobik, strečing i još ko zna koliko novih tehnika rekreacije su ono što nam lični treneri nude svakog dana. Da bi nas ubedili da su baš oni pravi izbor, svoje poruke često šalju preko zanimljivih podsetnica koje treba da nas navedu da promenimo svoje navike u krenemo putem zdravijeg i aktivnijeg života.