Dečije pesme koje osvajaju svet

18 Jan 2016
Autor Tea
4852 pregleda

Čim čuju prve taktove iz muzičke radionice Nykk Deetronic, mališani počinju da pljeskaju ručicama i prepoznajući jednu od svojih omiljenih pesmica skakuću u ritmu melodije. U čemu je tajna formula popularnosti koja ovim animiranim video spotovima donosi na Youtube kanalu milionske preglede?

Dečije pesme koje osvajaju svet

Oslikavajući autobiografske dogodovštine jedne srećne porodice koju čine mama, tata, beba i pas, a u kojima roditelji uspavljuju ili hrane svog mališana, odvode na more, zajedno uče slova ili se samo igraju, prožete iskrenim i duhovito tačnim svakodnevnim situacijama, svaka pesma iz ove produkcije je postala veliki hit.

Uprkos popularnosti, mnogi roditelji čijoj deci svokodnevno osmeh na licu izazivaju: „Pilići”, „Ide zmija”, „Točkovi se vrte u krug”, „Mama voli bebu”, „Njam, njam, njam”, „Glava, ramena, kolena i stopala”, „Maxim uči azbuku”, ne znaju da se iza Nykk Deetronic-a krije Nikola Tomić, kao i da su sva ova popularna dela nastala u Srbiji.

Svestrani umetnik koji se bavio tradicionalnom i modernom ilustracijom, dizajnom časopisa i knjiga, audio i video montažom, zvučnim efektima i komponovanjem za radio, tv stanice i pozorišta, svoj umetnički put je našao tamo gde nikada i nije profesionalno pokušavao. Životna čarolija ga je inspirisala da osmisli jedan novi, roditeljski koncept muzike i animacije kojim je želeo da zabavi pre svega svoju porodicu. Zbog toga je bio prilično iznenađen kada je shvatio da je upravo sa njim osvojio svet.

Kako je nastala njegova prva dečija pesma Mi smo pilići - pilići smo mi?

Da bi popularizovali fejsbuk igricu Pilići (Chicken Lines), Nenad Hrnjak je zamolio Nikolu da na osnovu crteža Dragana Jakovljevića, osmisli reklamni spot.

Ovaj zadatak je za njega predstavljalo ujedno i zabavu i izazov. Komponovao je pesmu, a potom i uradio animaciju koja je veoma brzo nadmašila sva očekivanja. Kako u ovoj reklamnoj kampanji konačno nema nasilja među crtanim junacima, teksta ima tek toliko da bebirone zainteresuje, a likovi su jedinstveni i beskrajno smešni, ova dinamična muzika je postala pravi hit. Zbog velikog interesovanja, uskoro je prevedena na nemački, engleski i italijanski što je doprinelo da u veoma kratkom roku postane najgledanija dečija animirana pesma na youtube.

Kada je pomislio da ogromnu popularnost Pilića više nikada neće dostići, u Nikolin život je ušao Maksim. Sasvim spontano, slušajući svoju suprugu Jelenu kako njihovom sinu smišlja pesmice i peva tokom uspavljivanja, hranjenja ili igranja, njegova ljubav prema porodici i sinu doveli su do novog hita na yuotube,Mama voli bebu.

Tekst i melodiju je spontano napisala mama Jelena, a Nikola je osmislio video animaciju sopstvene porodice koja na duhovit način, ali pun topline i ljubavi oslikava svakodnevnu situaciju mnogih srećnih porodica.

Iako je Nikola prvobitno realno nacrtao svoju porodicu, njegova umetnička nota je ovim likovima morala da doda nešto šašavo karikaturno i neuobičajeno, a pre svega njemu zabavno. Tako je bebi i ocu docrtao velike klempave uši, svima velike nasmejane oči i usta čime je stvorio simpatične junake koji vizuelno više ni malo ne liče na njih, ali u emotivnom smislu ih predstavljaju baš onakve kakvi zaista jesu u svom porodičnom okruženju.

Pesma je ne samo prevedena na više jezika, već je i sama animacija prilagođena svakom jezičkom području (uključujući i kineski). Vodeći se stavom da svaku porodicu treba da čine mama, tata i beba (crna, bela ili žuta), veliku polemiku u javnosti je izazvala verzija istoimene pesme na engleskom jeziku u kojoj je Nikola oslikao bele roditelje koji bezgranično vole svoju bebu, koja je tamnoputa.

Nikola Tomić je godinama stavljao na svoj youtube kanal razne video klipove, ali su svi oni ukupno godišnje imali jedva dve do tri hiljade pregleda. Prošlo je mnogo vremena dok konačno nije otkrio „čarobnu formulu” koja mu je donela milionske preglede, preko 300.000 pratilaca i posao od koga može sasvim lepo da živi sa svojom porodicom.

Možda onome ko nema malo dete ovaj koncept deluje jednostavan, čak i banalan, ali upravo on je u eri mnoštva agresivnih sadržaja za decu vratio porodici toplinu i zaboravljen smisao za humor, pa je kao takav ne samo prepoznat već i predstavlja jednu vrstu roditeljske oaze u kojoj mogu zajedno sa decom da uživaju i zabave se, a mališani dosta toga i da nauče.

Jedan od najvećih hitova Nykk Deetronic je pesma Ide Zmija, čija animacijska iluzija predstavlja pravi fenomen kojim je Nikola uspeo da sve gledaoce ubedi da je glavni junak ove pesme zmija, iako je svakome ko malo bolje pogleda spot jasno da je njegov glavni akter zapravo jedan simpatičan crv.

Popularnost ove pesme ga je inspirisala da osmisli igricu za Android, OS, PC/Mac i Facebook, a sam se toliko zaigrao da je na svom kanalu postavio i verziju koja se zove Ide Zmija - i Ju Naopako!, gde je čitav video okrenut naopačke.

Mada je rodom iz Valjeva, Nikola Tomić danas živi i stvara u Beogradu. Jedan je od retkih sa naših prostora koji je dosegao uspeh koji mu omogućava da živi od posla na Youtube. Iako se zakoni o Copyright-u gotovo svake godine menjaju, on koji od grafike, animacije, muzike, tekstova, snimanja glasova i zvučnih efekata sve kreira sam, u ovom smislu nema razloga za brigu.

Ono što jeste zabrinjavajuće, ne samo za njega, već i brojne autore koji žive od YT kanala je činjenica da su Srbiji stalno nad glavom Internet sankcije, kao i da su mnogi naši startapi registrovani u drugim državama kako bi se izbegli problemi sa naplatom. Čeka se preduzimanje adekvatnih mera od strane države koje bi im pomogle da nastave da žive i stvaraju kod nas.

Nikola Tomić je odavno na svom portalu Srbovanje ostavio post:

Digitalizacija srpske nepismenosti daće vam preciznu sliku Srbije 21. veka. Imamo od vrata i od buta, al’ najbolje je ispod tezge. Izvol’te se smejati, mada se nama plače.

Uprkos ovome, uživajući u činjenici da danas mališani širom sveta čim čuju prve taktove njegove melodije počinju srećno da tapšu i igraju prepoznavši odmah o kojoj pesmi je reč, Tomić nastavlja da stvara za decu. Zaživeo je i portal Mama voli bebu.com koji predstavlja mesto okupljanja roditelja, dece i svih onih koji vole životinje i na kome možete pogledati sve novosti vezane za ovaj svetski, a srpski brend.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

0 komentara

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru