Sve smo bliže kraju ere loših vozača

10 Aug 2015
212 pregleda

Zlobnici bi rekli - auto bez vozača već imamo, to vam je kad za volanom sedi žena. Ipak, robotizovani automobili, čija je izrada danas odmakla daleko od apstraktnog i teoretskog, predstavljaće ogoman pomak u auto-industriji i za najiskusnije vozače kojima tokom dugih vožnji treba predah.

Sve smo bliže kraju ere loših vozača

Da istraživanja idu u dobrom pravcu pokazuje i nedavno otvoren test park, koji je u saradnji sa državnim ministarstvom saobraćaja otvorio Univerzitet u Mičigenu. Poligon nazvan Mcity se širi na 32 hektara i predstavlja savršenu repliku urbanog okruženja i gradske periferije. Na poligonu se nalaze prave raskrsnice i mreže puteva, saobraćajni znaci, signali i rasveta, fasade zgrada, trotoari i prepreke na putu poput građevinskih barijera.

Za razliku od pravih ulica, većina elemenata grada Mcity je mobilna, što dozvoljava inženjerima da menjaju izgled, prave komplikovane raskrsnice, mrtve uglove i ceo niz mogućih prepreka i nepovoljnih uslova puta. Robotizovani pešaci će poslužiti za testiranje „refleksa” vozila u okolnostima kada se pešaci neočekivano nađu ispred automobila.

Ovo kontrolisano i bezbedno, a istovremeno sigurno okruženje za testiranje automatizovanih vozila bez vozača, bilo je neophodno za fazu istraživanja do koje su brojne kompanije u auto-industriji već stigle.

„Nikada se ne bismo usudili da izvodimo opasne i rizične testove na otvorenom putu. Ovo je odlično mesto za testiranje nove tehnologije. Naročito komplikovan izazov za nas predstavljaju raskrsnice u gradovima, gde se mešaju vozila, pešaci i biciklisti, okružene zgradama iz čijih prilaza se vozila konstantno uključuju u saobraćaj. Zato je ovakav poligon neophodan.” - rekao je Hideki Hada, direktor sektora elektronskih sistema kompanije Toyota.

Po predviđanjima jedne od vodećih komapnija u oblasti poslovnog savetovanja, Boston Consulting grupe, očekuje se da će do 2025. godine tržište tehnologije vozila bez vozača imati vrednost od 42 milijarde dolara, a da će do 2035. godine ovi autombili u prodaji imati udeo od čak 25%.

izvor: Mobility Transformation Center

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

1 komentara

 
Sopček Đura, 17 Aug 2015

Ispunjava me činjenica koliko dobrog za čovečanstvo donosi nauka, za razliku od drugih životnih sfera koje nas neprestano dele i, za razliku od nauke, doprinose sukobima i ratovima...

Odgovori

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru