Izviniti se nije lako, pa bi većina ljudi to želela da izbegne ako je ikako moguće. Ispostavilo se da je moguće, ukoliko živite u Japanu.
Posao „Agencija za izvinjenja“ cveta. Angažovanjem stručnjaka, grešnik je na dvostrukom dobitku. Prvo, ne mora da se suoči sa onim koga je uvredio, a drugo, obučeni „stručnjaci za izvinjenja“ će poruku preneti smišljeno i formulisano na način koji će najbolje poslužiti svrsi. Ovi ljudi su profesionalci, trenirani da vas izvuku iz svake neprijatne situacije.
Ukoliko ste pomislili da je ovo častan posao, grdno se varate, jer je opseg delatnosti ovih agencija mnogo širi. Ceo koncept je zasnovan na obmani i laži, pa bi ime agencije pre moglo da bude „Servis laži“. Lice koje prenosi neprijatnu poruku ili izvinjenje se ne predstavlja „žrtvi“ kao profesionalac koji je plaćen da odradi taj posao, već joj pristupa mnogo ličnije.
Na primer, oni šalju obučenu osobu koje se predstavlja kao vaš roditelj ili prijatelj da raskine vezu sa partnerom sa kojim ne želite da se suočite. Slično tome, pozivaju vaše pretpostavljene predstavljajući se kao vaš suprug/a sa izgovorom da se ne osećate dobro i nećete moći da dođete na posao. Isto postupaju i kada želite da izgladite poremećene odnose sa poslovnim partnerima ili prijateljima. Lukavi „serviser“ će pronaći svoju ulogu u tom kontekstu, predstavljajući se kao neko vama veoma blizak, i uz vešto smišljenu priču pokušati da navede onoga koga ste uvredili da vam oprosti.
Koliko god delovalo banalno i neverovatno, posao ovih agencija se odlično razvija i u Japanu ih je sve više. Cene usluga variraju od reputacije firme i složenosti posla, a kreću se od 240$ za izvinjenje ili obmanu licem u lice, do 100$ za posao preko mejla ili telefona. Kao i u svakom poslu, postoje dodatne i nestandardne usluge, ali su one ovde naročito zanimljive. Dodatna tarifa se plaća za „izvinjenjenje kroz plač“ ili „poslovanje sa izrazito besnim ljudima“.
Da nije tužno, da izvinete, bilo bi smešno!