Iako naši putevi nisu modna pista svetske autoindustrije, i kod nas je primetno smenjivanje trendova u boji karoserije automobila.
Vanvremenska crna je pre desetak godina posustala u trci sa metalik paletom, a u poslednjih nekoliko godina i metalik gubi na popularnosti od neočekivane - bele. Postoji zanimljivo objašnjenje za ovaj fenomen.
U doba velike ekonomske krize, srednja klasa je prestala da bude najveći konzument novih četvorotočkaša. Tržište su preuzeli oni koji krizu ne osećaju, i čije bogatsvo nije ugroženo trenutnim potresima na berzi - šeici afričkih i azijskih zemalja, prvenstveno Južnoafričke Republike, Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Najskuplji automobili koji krstare ulicama Dubaia, Dohe i Kejptauna su po želji vlasnika pretežno bele boje, jer ona manje matira i dobro odbija sunčeve zrake, što je u tim klimatskim zonama itekako poželjno. Kako polovnjaci kojih se bogati vlasnici brzo zasite često završe na ulicama Evrope i Amerike, trend bele karoserije se neočekivano uselio i tamo gde nije klimatski opravdan.
U poslednjih godinu dana na sajmovima automobila velika imena autoindustrije izbacuju svoje reprezentativne modele u narandžastoj boji. Činjenica da su se trendu priklonili i proizvođači poput Audija, Chevroleta (GM) i Mercedesa govori da nije reč o trenutnom hiru.
„Modne kuće mogu svake sezone da skaču iz jedne boje u drugu jer su njihovi proizvodi dizajnirani za kratkoročnu upotrebu, ali Chevy automobili će uvek dolaziti u bojama koje će ostati u trendu barem nekoliko godina“ rekao je Mišel Kilen, glavni kreativni dizajner General Motorsa.
Po svemu sudeći, narandžasta se vraća na velika vrata nakon skoro pola veka. Imajući u vidu koliko je nepraktična po pitanju uklapanja sa aksesoarom, biće ozbiljan izazov za trendsetere i mahnite pratioce mode.
Tea, 03 Aug 2012
Srednja klasa, šta je to?
OdgovoriАлександар, 04 Aug 2012
Ја већ годину дана воѕим ауто наранџасте боје,значи у тренду сам :)
Odgovori