Super Hrana

Autor Medicina i zdravlje

Svake godine nutricionisti i naučnici izbace novu listu super hrane, namirnica bez kojih nam, jednostavno, nema života. Tako su, pre neku godinu, pisane ode malinama, ribizlama i kupinama, niskokalorične jer su jaki antioksidansi, pomažu kod snižavanja holesterola, obnavljaju ćelije i omogućavaju nam da dugo ostanemo mladi. Znači, svaki dan sto grama bobičastog voća! Pre mesec dana izbačena je nova lista super hrane, zaboravimo te maline i kupine i skoncentrišimo se na:

1. Avokado. Godinama se mislilo da avokado spada u namirnice koje samo goje zbog visokog procenta masnoće u njemu, a onda su naučnici otkrili vlakna, minerale i vitamine koji nam čuvaju zdravlje i lep izgled. Velike količine E vitamina (vitamin mladosti), vitamina B i K, kao i kalijuma kog ima čak vise nego u bananama, izbacilo je ovo voće na sam vrh lestvice zdrave hrane. Za razliku od prošlih godina, avokado vas sada neće gojiti, već samo održavati mladima, snažnima i zategnutima.

2. Karfiol. Jedna šolja karfiola vam obezbedjuje jednu trećinu dnevnih potreba za C vitaminom, prepun je K vitamina, odnosno, moćnom antizapaljenskom komponentom i naravno, antioksidans. Sadrži velike količine indol 3 karbinola koji obnavlja naš DNA i zaustavlja rast kancerogenih ćelija. Uz sva ta divna svojstva, karfiol je još vrlo siromašan kalorijama i neće vam napasti liniju pod uslovom da ga ne pohujete. Dakle, pušači, žvačite svež karfiol kad god možete.

3. Crni pasulj. Hranu koju smo donedavno izbegavali zvog kalorične vrednosti, naučnici nam sada preporučuju u borbi protiv gojaznosti. Dakle, crni pasulj ne goji iako ima mnogo kalorija, upravo suprotno, ona će nam pomoći da održimo liniju. Prepuna je gvožđa, kalcijuma, folne kiseline i proteina tako da možemo zameniti meso koje je mnogo masnije, pasuljem. Sadrže vlakana koje će nam dati osećaj sitosti mnogo duže od samog mesa, a i moćni antioksidans.

4. Grejpfrut. Grejp uzvraća udarac malinama i ponovo izbija na sam vrh zdravih namirnica. Naravno, poznato je da je prepun vitamina C, likopena koji je moćni antioksidans i pektina, za koji se zna da usporava aterosklerozu i snižava LDL holesterol u krvi.

5. Crni (pocrneli) beli luk. Svi odavno znamo lekovita svojstva belog luka, međutim, naučnicima to nije bilo dovoljno, morali su tragati za nečim jos zdravijim, i tako su otkrili crni beli luk! Ustvari, to je ovaj naš stari beli luk koji je fermentisao. Fermentacijom se antioksidansi iz (pocrnelog) belog luka udvostručuju, kao i njegova antiinflamatorna svojstva. Odličan je i za snižavanje holesterola u krvi, kao i blagi, prirodni antibiotik.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Pretraga
Preporučujemo
Arhiva članaka
Misao dana

Mladost je sretno doba u kome čovjek počinje da vjeruje u sebe, a još nije prestao da vjeruje drugima.

Ivo Andrić

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

ΜΕΔΙΑΣ na Fejsbuku
ΜΕΔΙΑΣ na Twitteru

Creative Commons License ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License. |