Iako je rođen u Sarajevu, bio je „najbeogradskiji pisac“ koji je voleo da živi i piše o ludom Beogradu u kojem dok najpoznatiji svetski eksperti dobijaju nervne slomove zbog politike koja uporno srlja u propast, njegovi sugrađani čak i tokom bombardovanja i sankcija uglavnom žive normalno obavljajući iz dana u dan svoje male, sitne, domaće dužnosti.

Na današnji dan, 8. aprila 1937. rođen je najbolji slikar među srpskim piscima i najbolji pisac među našim slikarima, novinar i boem dečačkog srca, Momčilo Momo Kapor.
Najčešće u farmerkama i teksas košulji podvrnutih rukava, u društvu džeza, vina i cigarete u ruci, na pitanje kada bi verovao u reinkarnaciju šta bi voleo da bude u drugom životu, jednom prilikom je bez mnogo razmišljanja odgovorio: „Ponedeljak, tada počinje zbivanje, tada sve počinje, počinje svet.“
Jutarnji ritual Mome Kapora je podrazumevao da uz jutarnju kafu prelista beogradske novine dok još mirišu na štampu, a onda kada u njima pročita uglavnom loše vesti pobegne nazad u krevet pitajući se šta bi drugo mogao da radi u jednom tako glupom danu u kojem ne vidi razlog sopstvenog prisustva, osim da traži reč, tu toliko važnu reč kojom bi dok skita i priča opisao ovaj ludi grad i neverovatan narod sa kojim živi i koji ga svakoga dana svojim ne činjenjem i pristajanjem iznova inspiriše.

U svom bogatom književnom opusu ostavio nam je romane: Provincijalac, Foliranti, Ada, Zoe, Zelena čoja Montenegra, Poslednji let za Sarajevo, Hronika izgubljenog grada, Beleške jedne Ane, Una i Knjiga žalbi. Mnogi ga pamte i kao scenaristu brojnih televizijskih serija i dugometražih filmova od kojih je najpoznatiji Valter brani Sarajevo.
Svom Beogradu je ostavio jedinstvenu vrstu putopisa Skitam i pričam u kojoj je pokušao da objasni šta se dešava čoveku koji samo stoji na uglu i gleda kako život pored njega prolazi. Shvativši da bi u nekom drugom, normalnijem gradu verovatno „skapao od dosade”, opisivao je svet naše prestonice usavršavajući tehniku gluvarenja, učinivši da svako ko čita ovo njegovo delo istinski oseti ritam grada u kome se na svakom ćošku bistri politika, srbuje, evropeizira, ali na tome i završava.
U njegovim delima čitalac lako prepoznaje blisku i pre svega ljudsku situaciju, koja iako rečita nije začinjena teškom formom. Veoma domišljato, pomalo filozofski ali duhovito, Kapor nam tako prirodno i neposredno otkriva suštinu koju lako prepoznajemo u događajima oko nas i u ljudima sa kojima se svakodnevno susrećemo, da ne možemo a da se ne zapitamo da li smo ti njegovi junaci zapravo mi. Danas se svrstava u red naših najčitanijih pisaca, a njegova dela su prevođena na francuski, nemački, poljski, češki, bugarski, mađarski, slovenački i švedski jezik.

Važno je da ne kradem, a od nečega se mora živeti.“
Duhovito u svom boemskom maniru, jednom prilikom je izjavio: Ne, ja neću umreti, ja ću postati još jedan nenadoknadiv gubitak za našu kulturu. I zaista, od kada je 3. marta 2010. preminuo u Beogradu gde je i sahranjen u Aleji velikana, nedostaje nam toliko da se od tada svake godine u septembru održava festival Momin krug koji nas kroz životne priče našeg velikog pisca i slikara vodi Kaporovim tragom po Beogradu.
Zvezde padaju i danju, samo što to mnogi nisu u stanju da vide.