Mogu li se spasiti poplavljeni automobili?

Autor AktuelnostiSvakodnevica

Pokušavajući da pobegnu od vodene stihije koja ih je zahvatila tokom poplave, mnogi ljudi su ostavili automobile zaglavljene u vodi. Kako nisu mogli da otvore vrata zbog brzine kojom je voda dolazila, napuštali su vozila ostavljajući spuštene prozore.  Ima li spasa poplavljenim automobilima?

U ovako dramatičnim okolnostima, ljudi prvo spašavaju živu glavu, što i jeste najvažnije. Kako prvi talas katastrofe prolazi, dolazi nam novi teret, veliki materijalni gubici i egzistencijalni problemi. Za saniranje nekih posledica je još rano, a brojnim predmetima koji su završili u poplavi nema spasa. Automobili polako izranjaju iz poplavljenih područja.

Ukoliko je automobil kasko osiguran kod osiguravajuće kuće koja elementarnu nepogodu praćenu poplavom tretira kao štetu, u tom slučaju će vam u realnom iznosu i u razumnom roku šteta biti refundirana. Nakon procene, vlasnik automobila može da izabere da li želi sam da sanira štetu ili da to uradi ovlašćeni servis osiguravajuće kuće. Zbog niskog standarda u Srbiji je procenat kasko osiguranih vozila, koje uključuje i elementarne nepogode, veoma mali.  

Hermetički zatvoren motor koji ne propušta vodu ne postoji, ali postoji način kako da se i nakon ovakve nepogode ponovo vrati u vozno stanje. Za one koji su prinuđeni da sami spašavaju sopstveni automobil, evo nekoliko korisnih saveta:

  • Motor: U poplavljenom motoru se ulje izmešalo sa vodom, pa je potrebno ispustiti svo ulje iz motora i menjača, a potom ih ostaviti da se osuše. Filtere za vazduh i ulje je neophodno zameniti novim. Da bi se iz gornjeg dela motora izbacila voda, važno je skinuti svećice ili dizne pa tek onda zaverglati u prazno. Nakon toga se sipa odgovarajuće ulje u motor i menjač. Takođe je važno očistiti karburator i rezervoar, kao i izduvati vazduhom vodu iz cevi koja dovodi gorivo do motora. Tada se ponovo sklapaju svi delovi, sipa novo gorivo, suše kablovi za svećice (za benzince), sipa manja količina ulja na mestu gde su bile svećice i ponovo malo zavergla motor. Svećice se stavljaju na svoje mesto i automobil je spreman za startovanje poručuju automehaničari.    
  • Karoserija: Potrebno je detaljno oprati karoseriju, posebno ispod blatobrana i točkova, a potom je voskirati.  
  • Putnički prostor: Sedišta i unutrašnjost automobila je potrebno dubinski oprati, dezinfikovati i pustiti da se potpuno osuše. Svu elektroniku je važno izvaditi, a onda prvo dobro osušiti pa isprskati odgovarajućim sprejom pre nego što se ponovo postavi na svoje mesto.    
  • Farovi: Proveriti da li je voda ušla u farove i stop svetla. Ukoliko jeste, potrebno je i njih izvaditi i dobro osušiti.  

Sve gore navedene radnje trebalo bi da obavi stručno lice.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Pretraga
Preporučujemo
Arhiva članaka
Misao dana

Mladost nije period života. Ona predstavlja stanje uma. Mladost ne čine samo rumeni obrazi, crvene usne i gipka kolena, već i kontrola volje, kvalitet imaginacije, živost emocija; mladost je svežina u dubokim izvorima života.

Džo Viler

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

ΜΕΔΙΑΣ na Fejsbuku
ΜΕΔΙΑΣ na Twitteru

Creative Commons License ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License. |