Najlepši mostovi sveta (XXI) - Ruski most

Ideja o gradnji mosta koji bi povezao kontinentalni deo Vladivostoka sa Ruskim ostrvom nastala je još krajem XIX veka. Burna vremena obeležena Rusko-japanskim ratom i dva svetska rata uslovila su da ovaj projekat ostane u drugom planu.

Izgradnja je počela tek 25. jula 2008, a zvanično ga je otvorio ruski premijer Dimitrij Medvedev 11. avgusta 2012. godine. Danas ga smatraju za jednu od 10 najvažnijih znamenitosti Rusije.

Mostovi odavno nisu građevine koje nastaju samo da bi se premostili vodeni putevi i nepristupačan teren. Oni danas predstavljaju demonstraciju ekonomske moći i inženjerskih potencijala država koje ih grade. Mnogi od njih postaju obeležja gradova, regiona, i država. Ruski most je svakako jedno od njih.

Sagrađen je na obalama Vladivostoka, u zalivu Petra Velikog i povezuje preko uskog moreuza istočnog Bosfora veliko šumovito Rusko ostrvo sa gradom. Ostrvo je u sovjetskoj eri bilo zatvoreno za javnost pošto je na njemu bilo smešteno sedište vojnih trupa za odbranu juga države.

Po tipu gradnje pretežno viseći most, Ruski most je dug 1888 metara, čiji je centralni viseći deo dug 1104 metra, što ga čini najdužim mostom ovog tipa na svetu. Za 16 metara je pretekao do tada najduži kineski Sutong most. Izgradnja mosta te dužine, koji treba da ostane stabilan u regionu gde dnevne temperature variraju od  -40°C do +40°C, oluje donose vetrove brzine do 36m/s i talase visoke preko 6 metara, uz zimske ledene formacije debele i po 70 cm, bila je poseban inženjerski izazov. Piloni su ukopani 77 m ispod zemlje, a najduži kabl pričvršćen za pilon dug je 580 metara. Kablovi su zaštićeni debelim slojem HDPE polietilena, koji treba da im produži vek u oštrim vremenskim uslovima.

Sagrađen je uoči konferencije foruma Azijsko-pacifičke ekonomske saradnje (APEC) koji je na Ruskom ostrvu održan 2012. godine. Čim je objavljena lokacija samita, ruska vlada je uložila preko 20 milijardi dolara u infrastrukturu Vladivostoka i okoline, a sam most je koštao oko 1,1 milijardu dolara. Pored mosta, sagrađen je veliki broj hotela i otvoren novi kompleks Dalekoistočnog federalnog univerziteta.

Ruski most danas ima kapacitet od 50000 vozila dnevno, ali je saobraćaj na njemu daleko manjeg obima. Kada je samit završen, izgradnja infrastrukture na ostrvu koje ima svega 20-30 km asfaltiranih puteva je stala. Za sada ostrvo nije privlačno mesto za život i turizam, pa mnogi Ruski most vide kao demonstraciju ekonomske moći Rusije pre nego korisnu i značajnu saobraćajnicu.

Fotografije: RussiaTrek

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Komentari:

Ostavi novi komentar
Sopček Đura, 06.02.2016.
FASCINANTNO!!! Koliko je znanja, energije i truda uloženo u ovo grandiozno delo!? Ovo je jedan od divnih primera šta čovek može da napravi za opštu dobrobit...
Odgovori
Pretraga
Preporučujemo
Arhiva članaka
Misao dana

Moj bol može biti razlog za nečiji smeh. Ali moj smeh nikada ne sme biti uzrok nečijeg bola.

Charlie Chaplin

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

ΜΕΔΙΑΣ na Fejsbuku
ΜΕΔΙΑΣ na Twitteru

Creative Commons License ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License. |