Eurotunel (La Manš)

Autor Život i stilPutovanja

Ako se plašite vožnje avionom ili brodom, a imate želju da posetite Veliku Britaniju, Eurotunel je savršena opcija da stignete tamo. Eurotunel se postavljen ispod kanala La Manš koji se nalazi izmedju Velike Britanije i Francuske. Tunel je pušten u rad 1994 godine, a ideja postoji još od davne 1802. godine. Tokom 19. i 20. veka više puta je iznošen predlog o izgradnji ove saobraćajnice, ali se nije realizovao. Tek 1981. godine je potpisan dogovor izmedju vlada Velike Britanije i Francuske da se započne sa izgradnjom tunela.

Izgradnja je započeta 1988. godine. Iskopano je 11 tunela, da bi u funkciji ostala samo dva kojima se kreće železnica. Izgradnja je koštala 4.600 milijardi funti, što bi iznosilo oko 11 milijardi u današnje vreme. 15000 ljudi je radilo na izgradnji tunela sa dnevnim troškovima preko 3 miliona funti. Deset radnika od kojih su osam bili Britanci izgubili su život tokom izgradnje. Tunel su svečano otvorili Kraljica Elizabeta II i tadašnji predsednik Francuske Fransoa Miteran.

Tunel se nalazi na 75 metara ispod nivoa mora, a dugačak je 50,5 km. Početna tačka je u gradu Folkestoun, u grofoviji Kent u Velikoj Britaniji, a završava se u Francuskoj u gradu Pas-De-Calais kod Calais-a, u Severnoj Francuskoj. Sa jedne strane na drugu se stiže za 35 minuta.

Tunelom saobraćaju Eurostars ekstra brzi putnički vozovi i Roll-on/Roll-off  koji služi za prevoz drumskih vozila. Vozovi se kreću 160 km na čas. Tunel je izgrađen po strogim standardima bezbednosti. Sigurnosni izlazi se nalaze na svakih 375 metara, a svaki od njih je povezan sa sigurnosnim tunelom (koji sluzi za evakuacju putnika i potreban servis).

Servisni tunel omogućava brz pristup svim delovima ove saobraćajnice. Postoje 24 vozila koja služe za servis tunela, ili kao pomoć u evakuaciji u slučaju požara. Vozila imaju ograničenje brzine od 80 km na čas, i specijalno napravljene točkove od gume.

Ukoliko volite putovanja automobilom, ovo je odličan način da otputujete u Veliku Britaniju jer ova jedinstvena saobraćajnica zadovoljava sve kriterijume udobnosti i bezbednosti.

 

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Komentari:

Ostavi novi komentar
SpaZz, 24.07.2012.
A za one koji se i dalje boje putovati tunelom postoji alternativa - trajekt preko La Mancha :D
Odgovori
Kalina, 24.07.2012.
Pa može i tako, ima onih koji su klaustrofobični :)
Odgovori
Pretraga
Preporučujemo
Arhiva članaka
Misao dana

Pitao se, sam ne zna zašto, otkud tolika lepota u jednom stvoru, na jednom mestu. To izaziva zabunu i poremećaje svake vrste. Sam ne znaš šta da radiš i kako da se ponašaš. Ne možeš zastati pred njom pa gledati, a ne možeš proći i vratiti se svojoj kući, kao da ništa nisi video, jer to ide za čovekom, muči ga danju i javlja mu se na snu i u nesanici. Je li zaista to lepota o kojoj se priča u pričama, ali je malo kome dato da je sretne, koja prolazi, kažu, kao rosa, i uvek je negde ima, i niko ne može da je uhvati i zadrži za sebe? I koliko godina može da traje? Hm, koliko?"

Susret, Ivo Andrić

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

ΜΕΔΙΑΣ na Fejsbuku
ΜΕΔΙΑΣ na Twitteru

Creative Commons License ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License. |