Lajkuj me nežno

24 Aug 2012
Autor Kewa
86 pregleda

Osvanuo je novi post, novi status ili slika. Pera je sve uredno pregledao, a onda krenuo da "lajka". Nije se Peri sve svidelo. Manje-više nije ni razmišljao o tome, ali...

Lajkuj me nežno

Pera oseća potrebu da se poveže sa nekim. Najlakši vid komunikacije je da klikne to dugmence "like". Tako će svi videti da je on tu prisutan, da se muva, da se smeje na vaše fore i da ga zanima kada ste otišli u prodavnicu ili da li ste se prejeli. Pera je sada bitan deo društvene mreže. I svi vaši prijatelji će videti da je Pera "povezan" sa vama. Cela mreža vidi vas, vaše prijatelje i naravno Peru, kao jedan vid "saveza". Pera smatra da je svojim ultra-giga-hiper lajkovanjem doprineo svojoj online reputaciji. Na taj način dograđuje svoju digitalnu personu i stvara sliku o sebi koju želi da prezentuje drugima. Tamo gde ima najviše lajkova, mora se naći i Perino ime. To potvrđuje povezanost i zajedničke teme. Pera zatim smišlja šta će staviti u svoj "status" ili kakav će komentar nekome napisati, a onda mahnito prati koliko lajkova dobija njegovo ingeniozno delo. Da li će mu svi uzvratiti lajkove? Neće? Znači da mora da bude uporniji. Nisu svi kao Pera, ali "lajkomanija" se širi. Možda vam se svidi neki članak, neki komentar vama dragih, poznatih osoba, pa to i označite. Možda vi svojim "statusom" pokažete prijateljima sreću jer vam se povećala plata, verili ste se, idete najzad na godišnji.... pa se onda vaši bliski prijatelji raduju sa vama. I odjednom se tu stvori zalutali Pera koji je sav happy zbog vas, a nema pojma ni ko ste ni šta ste ni odakle ste. Ali on ipak LAJKAAA!

Sa lajkovanjem se otišlo dotle, da korisnici bukvalno mole za "like", a izmedju sebe se hvale ko ima veći broj tih podignutih prstića. Mlađe generacije to tumače na svoj način: "Lajkovala mi je komentar, sigurno se loži na mene" ili: "Lajkovao mi je status, sigurno misli da sam cool".

Sa druge strane, razni brendovi vode prave bitke za podignuti palac. Facebook dobro zarađuje na oglasima, a uspešnost se meri brojem lajkova. Popularnost time mere i poznate ličnosti, kao što su Lady Gaga i Eminem koji se nalaze među stranicama sa najviše lajkova. Za sada Facebook odbija da uvede "alatku" sa prstom na dole - "dislike", baš zbog marketinških razloga.

Da li je lajkovanje postalo neka vrsta zavisnosti ili ne, najbolje može da nam objasni jedan šaljivi članak koji je izbacio NJUZ.net : Primljeni prvi pacijenti u kliniku za odvikavanje od „lajkova“. Članak je šaljive prirode, međutim, apsolutno nije izgledao tako, jer su ga preuzeli mediji kao što su "24 sata.hr", "dnevnik.ba", "nacional.hr" i još neki. Naravno da su ubrzo izbrisali članak, kada su shvatili da je potekao sa "Njuza", koji je satirični veb sajt sa izmišljenim vestima, koje je nekada teško i razlikovati od pravih. Članak jeste šaljiv, međutim problem je aktuelan, tako da nije čudo što su se ostali mediji upecali.

Ukoliko sve ovo rečeno nije ostavilo neki poseban utisak na vas, znači da niste aktivni na facebooku. Da bi bili IN i što viđeniji na društvenoj mreži, predložićemo vam nekolicinu stručnih saveta:

  1. Otvorite (ako do sada niste) profil na facebooku i nađite kako znate i umete bar 1000 prijatelja
  2. Označite rodbinu - što više braće i sestara (bez obzira jesu li to stvarno)
  3. Ako vam se neka osoba sviđa, lajkajte joj i komentarišite sve što objavi. Pod "sve" se podrazumeva SVE!
  4. Menjajte status svakih 10 minuta ( jedem, pijem, pušim, spavam...)
  5. Ako dobijete "like", obavezno se zahvalite rečima: jubim, jojim, faJa, dusha, mwaa, kiss...
  6. Uvežbajte najbolju pozu za sliku tipa "vidi šta nudim" ispred ogledala u WC-u. (Napravite bar dve slike, a onda ih menjajte naizmenično svaki dan na profilu).
  7. Obradite slike u photoshopu.
  8. Okačite sliku i MOLITE da vam je lajkaju
  9. Sami sebi lajkajte sve što objavite
  10. Objavite slike svih izlazaka, godišnjih odmora, hotela, mora, drveća i cveća, čaša sa pićem, tanjira sa hranom.... neka svi vide kako je bilo dooobrooo.
  11. Nemojte slučajno da sačuvate nešto intimno za sebe. Slike ljubljenja, grljenja, a po mogućstvu i nekog seksualnog čina će vam doneti najviše lajkova
  12. Kada pišete, koristite W umesto V, X umesto H, CH i SH umesto Č i Š, a za apsoluti IN, BiLo Bi DoBrO Da PiShEtE OwAkO. Umesto "hahahaha", pišite "xaxaxaxa".
  13. Uvežbajte novi domaći jezik: neam, pozz, nezz, brb, iam, ae i sl.
  14. Svaki dan objavite svoj napredak na nekoj igri sa fejsa, tipa farme.
  15. Bar jednom mesečno objavite da vas fejs više ne interesuje, da brišete profil ili prijatelje. Kao, dosta vam je svega i ništa vas ne može naterati da promenite mišljenje. Onda sedite i čekajte da počnu da vas mole i ubeđuju. Na kraju im "učinite" i ostanite. Ukoliko pak, vaš proračun ne bude kako treba, pa vas ne bude niko molio da ostanete.... otvorite novi nalog i počnite sve ispočetka.

A sada, MOLIIIIM VAAAAS da mi date lajk za članak !!!

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

2 komentara

 
Александар, 25 Aug 2012

Један лајк за чланак :)

Odgovori
 
Štef, 25 Aug 2012

Kopirajte ovo na svoj status ako znate nekoga, ili ste možda čuli od nekoga tko zna nekoga. Ako ne znate nikoga ili ste čuli za nekoga tko ne zna nikoga, svejedno kopirajte ovo. Važno je širiti poruku! I srcaaaa ♥ ♥ ♥ za Boga miloga, ne zaboravite srcaaa ♥ ♥ ♥ i awwwwwww :))))

Odgovori

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru