Filmske greške (V) - Pearl Harbor

Autor RiznicaFilmFeljtoniFilmske greške

Perl Harbor (Pearl Harbor) je američki ratni film iz 2001. godine, o ljubavi i ratu u vremenu pre i tokom napada Carskog Japana na američku flotu u Perl Harboru. Dobitnik je Oskara za najbolju obradu zvuka, a nominovan je i za najbolje video efekte, muziku i pesmu.

Radnja filma prati dva najbolja prijatalja iz detinjstva, Rejfa i Denija (Ben Aflek i Džoš Hartnet), koji od detinjstva sanjaju da budu piloti. Prilikom lekarskog pregleda upoznaju medicinsku sestru Evelin (Kejt Bekinsel), koja će u daljem toku filma zamalo narušiti prijateljstvo dva pilota. Rejf odlazi u Britaniju da leti protiv Nemaca u RAF-u, gde biva oboren, a Deni i Evelin, misleći da je mrtav, nalaze utehu jedno u drugom. Ponovo se sreću svo troje neposredno pre bombardovanja Perl Harbora, i od tog trenutka film prati svo troje istovremeno, u njihovim ulogama u ratu. Nakon napada, Deni i Rejf odlaze sa pukovnikom Dulitlem (Alek Boldvin) na tajnu i opasnu misiju bombardovanja Tokija, a Evelin ostaje da čeka povratak bivše i sadašnje ljubavi.

U filmu ima ukupno 177 grešaka, što istorijskih što slučajnih, ali Dizni produkcija je odmah na početku snimanja filma rekla da je ovo filmska romansa za vreme rata, a ne dosledno prikazivanje ratnih događaja.

1. U sceni kada pukovnik Dulitl kritikuje Rejfa zbog njegovog opasnog leta, vide se na polici trofeji koje je Dulitl sakupio u dotadašnjoj karijeri. Jedan od trofeja i je model mlaznog aviona F-86 Sabre koji se pojavio tek krajem 40-tih godina prošlog veka. Za vreme drugog svetskog rata, mlazni avioni su se pojavili tek pri kraju, i to u nemačkoj avijaciji.

2. U filmu su sve medicinske sestre upadljivo našminkane, sa jarko crvenim ružom na usnama i senkama na očima. Od kada je britanska vojska prvi put angažovala medicinske sestre, 1890. godine, vojnim medicinskim sestrama je zabranjeno da koriste upadljivu šminku u radno vreme. To pravilo su usvojile sve vojske sveta i nije promenjeno do danas.

3. U sceni kad Rejf i Evelin odlaze na romantičnu šetnju u luku, vidimo britanski brod Kvin Meri u svojim normalnim, mirnodopskim bojama. Kako je to britanski brod, koji je u ratu već godinu dana, morao je biti maskirno obojen u crnu ili neku sivu nijansu, kako bi izbegao nemačke podmornice na Atlantiku.

4. Kada Rejf pokrene platformu na boku broda, ona počinje da se diže. Međutim, konopci koji služe za dizanje platforme se ne pokreću. Očigledno je da celu platformu diže neki kran, a ne sam njen mehanizam.

5. U sceni kada je Rejf u vazdušnoj borbi oboren od strane nemačkog lovca, vidimo kako njegov avion pada skoro vertikalno u vodu, sa nosom na dole. Međutim, prilikom samog udara, avion je u horizontalnom položaju. Nemoguće je da se avion sam od sebe ispravi prilikom poniranja, Rejf nije imao kontrolnu palicu u rukama, a i da jeste, avion je toliko oštećen u prethodnoj sceni da bi bilo nemoguće kontrolisati ga.

6. U nastavku filma, gledamo sledeću scenu vezanu za Rejfovo obaranje i kako je preživeo. Bitka u kojoj je učestvovao odvijala se tokom dana, sam udar aviona se desio danju, a kada je Rejf isplivao na površinu duboka je noć.

7. Za vreme leta u povečerje iznad Havaja, Deni i Evelin imaju tih i romantičan ratzgovor u kabini aviona. Istina je da bi morali da viču kako bi se čuli, jer je buka motora tadašnjih aviona bila zaglušujuća, a kabine nisu imale zvučnu izolaciju.

8. Za vreme samog bombardovanja Havaja, u sceni kada jedna bomba pada pored ulaza u bolnicu, vidi se dejtvo eksplozije i udarnog talasa u samoj bolnici. Ako obratimo pažnju na ljude koje nalaze neposredno pored mesta eksplozije, vidimo da na njih ne deluje udarni talas, oni stoje ili trče kao da se ništa nije desilo. Istina je da bi morali biti odbačeni u stranu kao i kreveti u bolnici.

9. Bojni brod Oklahoma ima nekoliko čudnih ponašanja za vreme potonuća. Prvo, voda se sliva na palubi, sa strane broda koji je iznad nivoa mora i nije bilo moguće da se voda tu nađe. Drugo, brod se okreće oko uzdušne ose prilikom potonuća, a ne tone zbog povećanja težine zbog nadiranja vode. Fizički je nemoguće da se brod onako okrene, i da bukvalno ''stoji'' na boku.

10. Prilikom prikaza japanske flote, vidi se da je u pitanju savremena flota. Nosač aviona je mnogo širi nego tadašnji nosači, zbog sletne piste koja u to vreme nije postojala, a nalazi se pod uglom od poletne. Brodovi u pratnji, koji su tada bili razarači i krstarice sa topovskim kulama, ovde su zamenjeni brodovima koji te kule nemaju. Ispred nosača se vidi silueta nuklearne podmornice koja plovi površinom. Da to nije podmornica iz II svetskog rata dokazuje njen izgled, kao i to da su u to vreme podmornice površinski plovile isto kao i brodovi, a ne samo sa tornjem iznad površine.

11. Da se radi o savremenom nosaču aviona vidi se dalje u filmu, prilikom poletanja Dulitlove eskadrile sa nosača. Vidi se bolje sletna staza pod uglom na poletnu, dok se prilikom poletanja bombardera jasno vidi mlazni katapult na poletnoj stazi koja dodatno ubrzava savremene mlazne avione. Prilikom poletanja jednog istog aviona, kojim pilotira Deni, taj katapult se naizmenično pojavljuje i gubi na filmu. Isto se dešava i sa brojem ''8'' na kraju poletne staze na pramcu broda.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Pretraga
Preporučujemo
Arhiva članaka
Misao dana

Ljudima ne mogu udahnuti svoju ljubav i oni ne mogu da mi je vrate. Gledaju me hladno, sumnjičavo odmjeravaju opasnost koja im od mene preti i zatvoreni svakako, zatvaraju se još više na prvu neočekivanu reč, na prvi nenaviknut pokret, ili odmah napadaju, braneći se jer više vole da ubiju nego da strahuju.

Mehmed Meša Selimović

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

ΜΕΔΙΑΣ na Fejsbuku
ΜΕΔΙΑΣ na Twitteru

Creative Commons License ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License. |