Solarni avion preleteo SAD

08 Jul 2013
Autor Tea
116 pregleda

„Solar impuls", avion koji predstavlja revoluciju u razvoju avio indrustrije, nakon što je 2010. godine uspešno prošao probni let od vojnog aerodroma na jugu Švajcarske do aerodroma u Briselu, sada je preleteo Ameriku.

Solarni avion preleteo SAD

I pored oštećenja na jednom krilu, džinovski avion na solarni pogon je uspešno sleteo na aerodrom „Džon F.Kenedi“ u Njujorku i time završio svoj let preko Sjedinjenih Američkih Država. Misija je počela 3. maja 2013. godine letom iz San Franciska (Kalifornijia) do aerodroma u Feniksu (Arizona), preko Dalasa (Teksas), Sent Luisa (Misuri) i Sinsinati (Ohajo). Na poslednju etapu puta koja je trebalo da bude najbrža i najlakša, sorlarni avoin je uzleteo sa aerodroma u Vašingtonu da bi zbog oštećenja od 2.5 metara ispod levog krila sleteo na njujorški aerodrom nešto ranije od planiranog vremena.

Letilica, koja možda predstavlja početak nove generacije aviona, ima raspon krila od 63,4m na kojima se nalazi 12.000 foto-naponskih ćelija koje napajaju četiri električna motora sa propelerima. Mada ima veliki raspon krila, njegova težina je manja od prosečne težine nekog porodičnog automobila, što mu omogućava da tokom dana apsorbuje dovoljno energije kako bi mogao i noću da leti bez kapi goriva.

Jednosed „Solar impuls“, su konstruisali švajcarski stručnjaci pa su se tokom ovog leta u upravljanju smenjivala dva švajcarska pilota. Andreja Borčberga, koji je uspešno spustio oštećeni tanki avion sa dugim krilima, je na aerodromskoj pisti dočekao njegov kolega i ravnopravni partner u misiji, Bertrand Pikar, čime je prvi avion sa ljudskom posadom koji može da leti danju i noću zahvaljujući energiji sunca završio još jednu uspešnu misiju.

Uprkos činjenici da je osetljiv na nestabilne vremenske prilike, „Solar impuls“ je ovim letom postigao novi rekord najdužeg leta na solarnu energiju. Pilotski tandem otkriva da je ovo bila samo uvertira za poduhvat kome teže – let oko sveta na solarni pogon a za koji se nadaju da će ga ostvariti do 2015. godine kada će uspeti da konstruišu avion koji će moći da leti i po oblačnom vremenu.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

0 komentara

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru