Od nevešta i gora plače - kompjuterska neobrazovanost

26 Nov 2014
Autor Voxxx
975 pregleda

Mislite da ste kompjuterski nepismeni? Pročitajte sledeće primere koje je prikupio i objavio Jim Carlton, reporter Wall Street Journala, i uverite se da sigurno niste na dnu lestvice.

Od nevešta i gora plače - kompjuterska neobrazovanost

Compaq je razmatrao mogućnost da umesto tekstualne komande "Press Any Key" (pritisnite bilo koji taster) uvede komandu "Press Return Key" (pritisnite taster Enter) zbog ogromnog broja poziva tehničkoj podršci sa pitanjem "A gde je taj Any Key?"

Tehnička podrška kompanije AST primila je žalbu klijenta da je miš teško kontrolisati sa zaštitnim poklopcem za prašinu. Ispostavilo se da je "poklopac za prašinu" u stvari originalna plastična kesica u koju je miš fabrički upakovan.

Jedan Compaq-ov tehničar primio je poziv od klijenta koji se žalio da sa njegovih starih disketa ne može da čita tekstualne fajlove. Nakon što je tehničar ustanovio da nije bilo problema sa razmagnetisavanjem disketa i dodirom sa toplotom, ustanovio je da je klijent lepio nalepnice na diskete, a potom ih uvlačio u pisaću mašinu da iskuca naziv diskete. (Pretpostavlja se da su pomenute diskete 5,25" koje su savitljive i stvarno se mogu uvući u pisaću mašinu).

Jednom klijentu kompanije AST bilo je zatraženo da pošalje kopiju oštećene diskete. Nekoliko dana kasnije tehničar je dobio pismo u kome je slika fotokopirane diskete.

Dell-ov tehničar je savetovao klijenta da stavi CD nazad u jedinicu i da zatvori vrata. Klijent je rekao "Sačekajte malo...". Tehničar je čuo spuštanje telefona na sto, ustajanje klijenta, koračanje i na kraju zatvaranje vrata od sobe.

Još jedan Dell-ov klijent se žalio kako ne može da natera računar da pošalje faks. Nakon 40-minutnog pokušavanja tehničara da reši problem, ustanovljeno je da klijent drži list papira koji želi da pošalje naslonjen na ekran monitora i uporno klikće na dugme "Send".

I još jednom Dell... Klijent se žalio da mu ne radi tastatura iako ju je temeljno očistio, što je podrazumevalo višesatno potapanje tastature u kadu sa vodom i deterdžentom, zatim vađenje svih tastera i pranje istih.

Compaq-ov tehničar je primio poziv od razbesnelog klijenta koji se žalio da mu je njegov računar rekao da je "Bad and an invalid" (Loš i nevažeći ili "nesposoban za rad"). Tehničar je jedva ubedio kijenta da kompjuterske poruke "Bad command" (neispravna komanda) i bilo koje "Invalid responses" (nevažeće, neispravne odgovore) nikako ne prima lično.

Ogorčena klijentkinja Dell-a se žalila kako nikako ne može da upali kompjuter. Nakon što je tehničar ustanovio da je računar uključen u struju, pitao je sagovornicu "Šta se dešava kad kliknete "Power button"?(dugme za paljenje računara). Klijentkinja je odgovorila kako pritiska i pritiska pedalu i ništa se ne dešava. Ispostavilo se da je "pedala" u stvari taster od miša.

Sličan slučaj je imala i Compaq-ova tehnička podrška. Klijentkinja se žalila da je kupila novi kompjuter, uključila ga u struju ali da se i nakon 20 minuta ništa ne dešava. Na pitanje tehničara šta se dešava kada klikne na dugme za paljenje računara, klijentkinja je zbunjeno odgovorila "Kakvo dugme!?"

Klijent se žalio tehničkoj podršci kako stalno dobija poruku "Access denied" (Zabranjen pristup) kada god pokušava da se loguje i tvrdi da je koristio isključivo velika slova. Na predlog tehničara da ovaj put koristi mala slova on je odgovorio: "To je neizvodljivo! Pa na tastaturi imam samo velika slova!"

Jim Carlton je naveo i svoju ličnu anegdotu. Prijateljica njegove mame je dobila novi kompjuter i požalila joj se kako joj miš ne radi. Mama je ustanovila da njena drugarica koristi miš kao daljinski upravljač za TV, držeći ga uperenog u monitor i stiskajući taster na mišu.

Posle svega navedenog setih se i svoje dogodovštine koju bih rado podelio sa vama. Moj bivši komšija je kupio novi računar, instalirao sam mu (to je bilo pre više od 15 godina) Windows 98 i sve lepo objasnio kako se pali računar, kako gasi, ali pošto nije znao engleski, prepravio sam mu neke stvari na srpski - konkretno odjavnu špicu kad se Windows ugasi, pisalo je "E, sad možeš da ugasiš kompjuter" i to na ćirilici. Sutradan me komšija pozove da mi se požali kako ne može da upali kompjuter. Ja u neverici pitam:
- "Pa dobro, da li ti je sad ugašen kompjuter?"
- "Jeste", kaže on.
- "Hajde ga sad upali".
- "Evo palim ga"... i doda "Evo, odmah mi kaže "E, sad možeš da ga ugasiš".
Nakon "dublje analize" problema, ustanovio sam da je on samo palio/gasio monitor...

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

1 komentara

 
Jovan, 30 Aug 2015

Jednom davno sam čitao knjigu koju je pisao (koliko sam razumeo) jedan od autora CorelDraw-a, verzija 5 je u pitanju. Ima jedna zgodna anegdota. Naime, Corel je u to vreme dolazio na 18 disketa. Elem, piše čovek, sedimo mi jedno popodne, dežurni u tehničkoj podršci, kad zazvoni telefon. Javimo se, korisnik nam, pošto je uredno izdiktirao serijski broj svog paketa, saopšti: Ne mogu da instaliram vaš program. Naime, stavim prvu disketu, ukucam serijski broj, i krene instalacija, onda mi program zatraži da ubacim drugu disketu. Na jedvite jade sam je ugurao, ali mi uopšte nije jasno kako ste u onako uzak otvor uspeli da stavite svih 18... Kaže autor, od tada smo počeli da pišemo: Izvadite disketu #1 i staavite disketu #2...

Odgovori

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru