Fleš mob - pokret u izumiranju

27 Sep 2013
875 pregleda

Oni se iznenada izdvoje iz mase, očaraju publiku svojim nastupom i po završetku se ponovo utope u masu, ostavljajući iznenađena ili nasmejana lica, u zavisnosti od karaktera performansa. Prošlu deceniju je obeležila ova vrsta umetničkog izraza čiji su osnovni i jedini ciljevi zabava, emitovanje pozitivne energije i širenje ljubavi.

Fleš mob - pokret u izumiranju

Prvi fleš mob je izveden 2003. godine u njujorškoj modnoj kući „​Macy's" u koju je nekoliko stotina mobera ušlo u potrazi za „ljubavnim ćilimom". Za njim su u kratkom roku izvedena još dva fleš moba, u holu hotela Hajat gde je oko 200 mobera sinhronizovano aplaudiralo 15 sekundi i u butiku obuće „Soho" gde je gomila mobera ušla pretvarajući se da su turisti u šopingu.

Ideja fleš moba, kao i uticaj na buduće mobove, delo je čoveka, u početku znanog samo kao „Bill". Dosta kasnije se ispostavilo da jo to Bil Vasik (Bill Wasik), urednik Harper magazina. U intervjuu datom za Stay Free Magazine, izjavio je da je njegov cilj bio da putem interneta organizuje ljude, koji se međusobno ne poznaju, da postanu deo nekog velikog, zajedničkog dešavanja.

Nakon prvih izvođenja, svet je postao inficiran ovom vrstom zabave. Neki ga zovu performans, neki jednostavno - pokret, a neki „grupa ludaka". Novi Vebsterov rečnik engleskog jezika definiše fleš mob kao grupu ljudi koja se putem interneta organizuje, a potom se brzo okuplja na nekom javnom mestu, uradi nešto neočekivano i nestane.

Da bi projekat uspeo neophodan je faktor iznenađenja. Vrlo je važno brzo i iznenadno uključivanje izvođača koji su pomešani sa prolaznicima koji ni ne slute da se išta dešava oko njih. Svaki nastup treba da bude planiran i organizovan tako da izgleda spontano i kao slučajno dešavanje. Ono što čini fleš mob drugačijim od ostalih umetnosti je činjenica da učesnici izvode radnje koje inače ne bi izvodili na javnim mestima, a naročito ne sami. Fleš mobovi traju vrlo kratko, najčešće nekoliko minuta.

Fleš mob može da bude različitog sadržaja, od pevanja i igranja, sviranja, „zamrzavanja" izvođača, pa do raznih ludorija kao što su tuča jastucima ili pak, mešavina svega navedenog. Interesantan podatak je da mnogi fleš mobovi nisu imali ni jednu jedinu probu, već su učesnici kod svojih kuća vežbali za nastup po instrukcijama koje su dobijali putem interneta.

Da bi učestvovali u ovakvom događaju nisu važne godine, pol, ni fizički izgled. Važno je samo ono što spaja ljude, a to je zadovoljstvo kako učesnika tako i posmatrača. Fleš mob može da se izvede bilo kada i na bilo kom javnom mestu, što možete videti u videima po našem izboru.

Legendarni nastup koji je osvojio svet, na železničkoj stanici u Antverpenu, Belgija, 2009. godine.

Kao iznenađenje, na Oprinom KickOff Party-ju u Čikagu, kada je u performansu učestvovalo preko 20.000 ljudi.

Veliki parti u tržnom centru Traford u Mančesteru.

Proslava 100 godina postojanja Švedskog medicinskog centra u Sijetlu, USA.

Rusi su se pokazali kao majstori, možda zahvaljujući složenim koreografijama iz nacionalnog folklora. A sad, pojačajte zvučnike do kraja i dozvolite sebi da vas okrzne atmosfera sa trga u Moskvi. Zamislite da vam prijatelji organizuju ovakvo iznenađenje na dan venčanja. Neprocenjivo!

Kao projekat fleš mob je izgubio na draži onog trenutka kada je počeo da se koristi u marketinške i političke svrhe, kao i za podršku raznim pokretima i organizacijama. Bil Vasik je izjavio, nakon vrlo negativnog članka u Njujork tajmsu, da će prestati sa organizovanjem fleš mobova dok su još na vrhuncu popularnosti, jer ne želi da se oni ugase iz razloga što neće moći da se privuče dovoljan broj učesnika.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

0 komentara

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru