Deso, sine, nemoj da te tata zgazi kolima!

02 Jul 2014
702 pregleda

Šekspir i Dostojevski se prikazuju i u taksiju! U neobičnoj reklamnoj kampanji Jugoslovenskog dramskog pozorišta glavni akeri su tri glumca, Nebojša Ljubišić, Slobodan Tešić i Stefan Bundalo maskirani u vozače sa beogradskih ulica.

Deso, sine, nemoj da te tata zgazi kolima!

Sve počinje kao normalna taksi vožnja, uz laku konverzaciju koja ubrzo postaje vrlo neobična. Ugledavši na ulici devojku koja navodno podseća na njegovu kćer, Nebojša započinje ispovest o svojoj Desi, lepoj al’ tupavoj, koja je sad negde na kraju sveta u nemilosti ljubomornog muža nasilnika. I još crnca! Putnici se potpuno uživljavaju u ovu životnu priču, ne sluteći da glumac karikira radnju šekspirove drame „Otelo”, i ni na kraj pameti im nije da je Desa parodija lika Desdemone. Cela priča je toliko tragikomična da putnici saosećaju sa patnjom vozača zbog nesrećne sudbine njegove kćeri, ali se i jedva suzdržavaju od smeha zbog načina na koji čovek svoju muku izlaže.

Druga priča je još napetija, jer radnja nije nimalo naivna, što je i očekivano kad je u pitanju Dostojevski. U taksi vozilu kojim upravlja Slobodan Tešić nelagoda postaje tako strašna da je nemoguće ignorisati. Parafrazirajući „Zločin i kaznu” vozač putnicima ispoveda svoju mračnu prošlost, prisećajući se kako je kao siromašan student ubio iz koristoljublja imućnu babu. Teša se maestralno uživeo u lik Raskoljnikova, braneći svoje nedelo sa takvim žarom da su konsternirani putnici sklanjali pogled u stranu i jedva čekali kraj ove triler-vožnje.

U trećoj priči, Stefan Bundalo nije poštedeo čak ni strance, ispričavši i njima kakva ga je muka snašla kad je od svog tasta pozajmio novac za svadbu. Niko od putnika nije posumnjao da je reč o priči iz „Mletačkog trgovca“ čak ni kada je glumac dodao karakterištičan detalj - da mu je garant za dugovanje bilo njegovo meso. Zanimljiv je komentar jedne mušterije kojoj je od priče bilo fascinantnije to što neko sa tako dobrom dikcijom radi kao taksista.

Glumci su na kraju rekli svojim putnicima da će priču mnogo lepše doživeti ako je pogledaju na daskama JDP-a, poklonili im karte i gratis vožnju. Izraz olakšanja na njihovim licima kad su shvatili da se ne voze sa ocem nesrećne Dese, ubicom gramzive babe i mladoženjom bez komada mesa, nema cenu.

Idejni tvorci ove zanimljive kampanje su JDP i agencije McCann Beograd i Emote productions.

Creative Commons License Zabranjeno je kopiranje članka na druge sajtove bez validnog linkovanja ka originalnom tekstu u skladu sa licencom ΜΕΔΙΑΣ by Vojin Petrović is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License i prema odredbama Zakona Republike Srbije o autorskim i srodnim pravima ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 i 119/2012). U slučaju neovlašćenog kopiranja bićemo prinuđeni da preduzmemo korake u skladu sa čl. 35 i čl. 36 Zakona o autorskim i srodnim pravima i zatražimo naplatu zakonom propisane nadoknade.

Ostavite Vaš komentar

Ako niste već objavljivali komentare na našem magazinu, komentar će biti objavljen posle moderacije. Vaša email adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna.

0 komentara

Podelite sa prijateljima

Translate article

Pročitajte slične članke

Prijavite se

Prijavite se na listu za primanje informacija o novim člancima i ostalim dešavanjima na našem Magazinu. Unesite Vašu E-mail adresu:

Medias na Fejsbuku

Medias na Twitteru